Förvirrande jävla skit!

Asså, den jävla influensa o vaccin o allt sånt.. Man bli bara förvirrad.
Jag vet inte alls om ja ska ge Nickolaie vaccinet lr inte, ja e helt klyven när de gäller de:/
Nickolaie ha astma o krupp o me tanke på att astmabarn ligger i riskgruppen så va de t en början en självklarhet att han skulle få de men nu vet ja verkligen inte..
Den e ju inte lika testad som de andra vaccinen just för att denna e ny, man vet inte alla biverkningar man kan få, man vet typ ingenting..
O när ja läser på nätet så stå de att man kan bli förlamad, hjärnskador, koncentrationsstörningar, till o med dö utav att o man vet ju inte vilket som stämmer heller just för stt dom inte vet alla biverkningar.
Men sen e de ju som min bvcläkare sa, pratade me henne om de igår på 3årskontrollen, våga man strunta i att ge honom de för risken e ju stor att Nickolaie bli smittad av influensan o man kan ju inte hålla honom instängd..
Han gå på dagis, vi åker o handla, gå på stan,  asså man träffar folk överallt o man kan ju inte skydda honom från andra människor, om man inte stänger in honom men de vill ja inte göra för ja tkr inte de e rätt mot honom.
Han e 3 år, han behöver den sociala bitenn i sitt liv..
Plus att de finns ju de som ha dött av infuensan som 22åringen uppåt landet.. Han va 22 år, fullt frisk o när han fick influensan så dog han.
Plus att man kan få lunginflammation av influensan o om en person me astma få de, som redan ha dåliga lungor, så ökar risken att lugnorna kolapsa helt!
ÅÅHH! Vad ska jag göra?!!
Om ja inte vaccinera han o han få influensan o bli RIKTIGT sjuk så kommer ja bara känna att de e mitt fel för ja hade en chans att vaccinera honom o om ja vaccinera honom o han bli RIKTIGT sjuk där ist så kommer ja känna lika dant.. Att ja hade kunnat förhindra de för ja visste att biverkningarna inte va säkra..
Ja ha pratat me Emma, min brors fru, deras barn ha ju astma o hon ha bestämt sig för att vaccinera dom, o min syster vägra att vaccinera sin son pga just beverkningarna:/

Vad hade ni gjort?


Kommentarer
Postat av: Niikki

Jag skulle inte ha tagit det, pga att det inte är testat, du vet ju inte om han kanske få några skador utav vaccinet. Jag läsa att det inte ens är säkert att små barn ska få ta vaccinet pga att det kan vara skadligt. Men sen vet man ju inte vad man ska lyssna på, alla säger ju olika. Men vaccinet är försenat och det kommer när den värsta influensan är förbi, så tänkt lite på det, kanske inte ens finns en mening att vaccinera om det värsta redan ha varit.

2009-10-08 @ 14:36:42
URL: http://martiniqueolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0