Tjaa

Kass på att uppdatera? Ja vet.. Säger hela tiden att ja ska bli bättre på att, men de bli aldrig så..
Antingen e ja helt enkelt för lat, lr så ha ja inget roligt o skriva om..
Men men..

I förrgår blev min lilla snäcka 11 månader! De e helt sjukt vad tiden gå fort, ja mena, nästa månad bli hon 1 år..
Minns förlossningsdagen som igåår =) Iförsig, ja minns pojkens förlossningsdag som igår me o de e över 3 år sen :p
Tro faktiskt att förlossningsdagar e en utav de dagar man ALDRIG glömmer :)
De o bröllopsdagen :)

Tänkte skriva lite faktiskt om den dagen, när min lilla tös kom t världen :) 090309 <3

Ja lärde mig iaf en sak den dagen.. O de e att färdknäppen faktiskt funkar ;) Hehe..
Aja, iaf..

Började me att ja började få värkar runt halv elva på förmiddagen.. Tog mig en dusch just för att ja trodde de va förvärkar, o då bruka de gå över men de gjorde de inte.. Kim stog o sprutade vatten i svanken på mig i nästan en halv timme men de gick inte över för de..
Vi hade tänkt o åka in t stan en runda men kände att de va bättre att ja va hemma o vilade ist så han stack bort t en kompis, som bodde en liten bit därifrån..
Sen mellan ca tolv o ett satt ja o klockade värkarna o konstaterade att de va ca 6 min mellan  o de va regelbundet.. Så ja ringde in t förlossningen o dom bad mig att åka in..
Men me tanke på att ja va 100 % säker på att de inte va dags så stressade ja inte precis :p
Först så skulle ja få tag på barnvakt t pojken, så ja ringde mamma, sen svärmor, sen mamma o sen svärmor igen..
Ja packade de sista i bbväskan o sen ringde ja Kim o sa att vi skulle åka in o så dum som ja va så sa ja t honom att ja kunde köra o hämta honom..
Säger bara en sak, kör INTE när du ha värkar, va nära på att köra på en stackars kise :P
Aja, iaf.. Sen åkte vi in, de va även då vi bestämde oss för vilka namn vi skulle välja, o dom kollade mig o så o helt plötsligt säger läkarn att de e dags för mig o att vi va tvungna att stanna kvar!
Men de tyckte inte alls ja, så ja tjatade om att få åka hem igen men de fick ja inte :p
Vi belv inskrivna o ja badade lite, va jätte skönt o mysigt för stunden, för sen hjälpte de inte längre..
Fick gå in på rummet där ja fick lustgas, då hade ja de trevligt iaf :D
Vi hade en radio på rummet så ja stod där me gåstolen o gungade så lyckligt i takt me musiken :D
Lustgasen känns precis som fyllan :D
Sen efter de så sa de bara pang o ja fick skit ont, fick då ryggmärgsbedövningen. Den bästa bedövningen som finns så de rekomendera ja STARKT t er som ska föda barn!
Efter den hade börjat värka så kände ja ingenting längre, ja bara märkta att magen blev hård men mer än så va de inte, såå skönt :D
Efter ca en timme så kom läkarn in o skulle undersöka mig..
De första hon sa när hon såg mig va, du kan inte ha öppnats så mkt me tanke på att du e så pigg, emn ja gör en undersökning iaf..
Efter undersökningen så tittade hon på mig o sa att de e dags nu:)
Ja va helt öppen o färdig för att föda.
Dom tog vattenhinnan på mig o sedan satte de igng o efter 24 minuter va min lilla sessa ute :D
Så den 9/3-09 kl: 22.57 föddes en liten flicka på 3420g o 49cm lång :D



Hon fick namnet Seline Angelina Sahlén Gustavsson!



Första gången i pappas famn, bara några minuter gammal!


Inne på BB, bara någon dag gammal!



Nickolaies förlossningsdag skriver ja om en annan dag :D

Imorn så fyller Kim 23 år, men vad fan köper man t en kille som inte önska sig nått?!
Ha ni förslag så SÄÄÄG, ja behöver hjälp!
Ska springa ner t stan imorn på förmiddagen i panik, så hoppas ja hitta nåt där nere fort!!

O på lördag blir de PARTY me tjejerna från Karlskrona:D
O inte nog me de, ska även på erotikmässan där inne, så jävla skoj ;D;D
Ska försöka komma ihåg att ta lite bilder som ja akn lägga upp sen :D
Neeh, nu bli de att göra pojken iordning för sängen..

Ha de gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0