Pulkåkning =)

Idag ha de tillbringats ett par timmar ute i snön :)
Skönt o roligt för barnen, kallt o jävligt för mig.. Men va gör man inte för sina små godingar :)
Va först borta hos brorsan o hans familj o åkte lite.. Dom ha en liten backe precis ovanför deras, sen så gick ja o barnen vidare till en större backe bakom knut hahns o fortsatte åka där tillsammans me Johanna, Mitte o Zerafia:)
Sen gick vi hem o gav barnen lite varmckoklad, för de behövdes:)
Vi satt här hemma o snacka lite, de va mkt mkt trevligt måste ja säga:)
Sedan när dom åkt så gjorde ja lite mat t mig o pojken o sedan sattes de igng me städningen..

Så nu sitter ja här uttråkad o vänta på att klockan ska närmare sig tolv tiden så att Kim kan komma hem=)
De e så sjuukt tråkigt o jobbigt att vara själv me två barn o ja verkligen beundra alla ensamstående mammor o pappor där ute som kämpar varje dag..
De e helt otroligt att dom klara de..
Kim e iväg i Sthlm o jobba ju, så han åker på söndagkvällen o kommer hem på torsdagkvällen (förutom denna vecka, då kommer han hem ikv för att dom jobbade idag som e en röd dag o tog ledigt imorn ist)
Men iaf, de e inte lätt kan ja ju tala om.. Man ska städa, diska, laga mat, tvätta samtidigt som man ska roa en kille i trotsåldern o hålla koll på en tjej som kryper omkring i raketfart o stoppa allt, o då menar ja verkligen ALLT i munnen..
"städa o plocka när dom ha somnat då"!
Den meningen få ja höra ofta. Men visst, de kanske ja kan göra, men när isf ska ja få tid för mig själv?
När ska ja kunna ta mig en dusch i lugn o ro, när ska ja kunna få vila upp mig, när ska ja kunna få tänka på mig själv?

Aja, skit i samma..
Men som sagt, ja beundra verkligen er ensamstående..

Neeh, nu ska ja ta o se om de finns nått bra på tv..
Ha de gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0